تفرجگاه "بيشه در" يكي از 12 تفرجگاهي است كه اداره منابع طبيعي و آبخيزداري يزد در سطح استان ايجاد مي كند.برنامه كلي در ايجاد اين بوستان ها،شناسايي مكان مناسب از نظر آب و هوا و چشم انداز و ساخت بوستان بر اساس طرحي  مدرن با رعايت اصول پاكسازي مي باشد.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان بافق در اين رابطه اظهار داشت خوشبختانه ارتفاع مكان بوستان "بيشه در" نسبت به شهر بافق  و شكل قرارگيري پستي و بلندي هاي اطراف آن كه باعث كاناليزه شدن جريان باد مي شود باعث گرديده تا محل بوستان از وضعيت دمايي بهتري نسبت به شهر برخوردار باشد.

عليرضا اميني افزود: تامين منابع آب مطمئن و مناسب براي تفرجگاه به عنوان لازمه اوليه پاكسازي به دليل شرايط زمين شناسي منطقه بامحدوديت هاي زيادي روبرو شد؛به طوري كه علاوه بر پيگيري تامين آب از طريق قنات و چشمه در منطقه ،4حلقه چاه نيز حفر گرديد كه خوشبختانه چاه چهارم بلافاصله حدود 7كيلومتري از بوستان در سال 89 به آب رسيد.

وي گفت: بعد از مشخص شدن كميت و كيفيت آب چاه،طرح بوستان تهيه گرديد.وسعت كل طرح 30 هكتار بوده كه 16 هكتار آن به توسعه فضاي سبز و 14 هكتار آن به ايجاد سازه هاي تفرجي توام با فضاي سبز اختصاص يافته است.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق همچنين خاطر نشان ساخت در اين طرح اماكن و تاسيساتي شامل نمازخانه،كتابخانه،كمپينگ خانوادگي،رستوران،زمين بسكتبال، واليبال، بدمينتون و پيست دوچرخه سواري، آبشار مصنوعي، خور گشت،باغ شمشاد هزار تو، فضاي بازي بزرگسالان و كودكان،درياچه مصنوعي، قطار برقي،چرخ و فلك، پاركينگ،آلاچيق، پل عابر،سرويس بهداشتي، جزيره خاكي، مخزن آب، نگهباني و اطلاعات، زمين هاي چمن و آبنما پيش بيني شده است.

اميني گفت: در حال حاضر عمليات لوله گذاري انتقال آب از چاه به تفرجگاه نيز انجام شده و عمليات برقي نمودن وتجهيز چاه در دست پيگيري است.

لازم به ذكر است بوستان از محل اعتبارات استاني و جبران پوشش گياهي،خسارتي است كه اداره منابع طبيعي در قبال تخريب عرصه هاي طبيعي از جمله مراتع بر اثرفعاليتهاي مختلف از جمله معدنكاوي، راهسازي و غيره محاسبه نموده و طرف تخريب كننده رامتعهد و ملزم به هزينه كرد مبلغ جريمه در ايجاد بوستان مينمايد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا